Zkušenosti z dozorování výstavby vysokorychlostní železnice v Číně V souvislosti s prudkým rozvojem výstavby vysokorychlostní železniční sítě v Číně rozhodlo Ministerstvo železnic o nutnosti provádění zahraničního stavebního dozoru pro každou nově budovanou trať s návrhovou rychlostí 350 km/h. Požadavek trval až do roku 2017, kdy byl zrušen. Toto dočasné opatření umožnilo celé řadě zahraničních odborníků podílet se na roli stavebního dozoru při výstavbě vysokorychlostní železnice v Číně. Článek shrnuje desetileté zkušenosti autora z provádění zahraničního stavebního dozoru v období let 2011 – 2021. Květen 2024 Ing. Ondřej Kostohryz ŽelezniceTunely
Uzel Plzeň, 5. stavba Lobzy – Koterov, zárodek silničního tunelu a modernizace železniční trati Říjen 2023 Ing. Tomáš Kohout; Ing. Luděk Rajs SilniceŽelezniceTunely
Predpäté betónové železničné mosty na trati Púchov – Považská Bystrica Říjen 2023 doc. Ing. Viktor Borzovič, PhD.; prof. Ing. Jaroslav Halvoník, PhD.; Ing. Matúš Uhlík ŽelezniceMosty
Rekonstrukce traťového úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí na prvním železničním koridoru Květen 2023 Ing. Miroslav Krsek Železnice
Modernizace železničního úseku Velim – Poříčany Říjen 2022 ŽelezniceTechnologická zařízení stavebPR článek