arrows Firemní blok arrowsUnikátní most přes Odru
redakce
číslo: 09/07
Unikátní most přes Odru
odeslat odeslat    tisk tisk

Na více než dva tisíce nosných ocelových lan začali v srpnových dnech stavbaři zavěšovat nový dálniční most přes Odru a Antošovické jezero. Středová část mostu bude upevněna k téměř padesát metrů vysokému pylonu, který ponese tisíce tun váhy mostu i projíždějících vozidel. Most je součástí dálnice D 47 v úseku Hrušov–Bohumín, který dokončí společnost Skanska DS v listopadu roku 2007. Investorem projektu je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
„Na stavbě se střídá jedna technologická zajímavost za druhou. V sobotu 11. srpna dokončíme betonování mostu pomocí dvou horních výsuvných skruží, které nám umožnily pracovat na obou polovinách mostu zároveň,“ uvedl projektový manažer František Mašek ze společnosti Skanska DS. Dálniční most v délce 605,6 m překračuje řeku Odru a prochází jejím rovinatým záplavovým územím. Kvůli častým záplavám nebylo možné do koryta řeky umístit nosné pilíře, řeku tedy překlenuje mostní pole o rozpětí 105 metrů. Štíhlá konstrukce mostu je zavěšena na 48 metrů vysokém pylonu, deset metrů nad hladinou řeky. Most tvoří dvě samostatné souběžné části, které jsou v zavěšeném úseku propojené.

Téměr padesátimetrový pylon dálničního mostu na D 47
¤ Téměř padesátimetrový pylon dálničního mostu na D 47





Licence Creative Commons

www.casopisstavebnictvi.cz podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora | Neužívejte dílo komerčně | Nezasahujte do díla 3.0 Unported
.

RSS
Líbí se nám: Vše o stavbách a architektůře najdete na 4stav.cz. Použité stroje jako brusky, lisy a jiné naleznete na AKKstroje.cz. Studijní materiály nejen o stavebnictví, ale i strojírenství a zeměpis najdete na Škola, studium, wiki. Pomozte klikem, udělejte dobrou věc a přečtěte si v magazínu nejen o životním stylu.
© 2007