arrows Informační servis arrowsProtidotykové izolační zábrany z kompozitních materiálů na trolejbusové trati
text redakce
číslo:
Protidotykové izolační zábrany z kompozitních materiálů na trolejbusové trati
Protidotykové izolační zábrany na pěších lávkách, mostech nebo jiných konstrukcí se používají pro vyšší bezpečnost vlakových nebo trolejbusových elektrifikovaných vedení. V průběhu životnosti stavby se musí také renovovat nebo nahrazovat. Jedním z efektivních a bezpečných řešení je využití kompozitních desek, krytů, profilů pro individuální, odolnou a bezúdržbovou konstrukci.
odeslat odeslat    tisk tisk

Do takovéto rekonstrukce se pustil Dopravní podnik města Brna, který při výměně trolejového vedení zaměnil i původní pozinkované plechy protidotykových izolačních zábran na pěší lávce v ulici Petra Křivky, které navíc doplnil o hroty proti sedání ptactva. Vedení podniku se k záměně materiálu rozhodlo, protože kompozitní materiál má nízkou hmotnost, vysokou pevnost, nerezaví, je nevodivý, téměř bezúdržbový a ekonomický.

Konstrukční prvky MEA z kompozitního materiálu jsou vyráběny z polyesterové pryskyřice, vyztuženy skelnými vlákny a obsah skla dosahuje 65 %.  Desky se vyrábí v různých tloušťkách, rozměrech i široké barevné škále.

Více o možnostech kompozitních konstrukcí MEA:
https://www.mea-odvodneni.cz/kompozitni-mrizkove-rosty-a-plne-zakryti/sortiment/47





Licence Creative Commons

www.casopisstavebnictvi.cz podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora | Neužívejte dílo komerčně | Nezasahujte do díla 3.0 Unported
.

RSS
© 2007