arrows Firemní blok arrowsČR - SR - Maďarsko
redakce
číslo: 08/07
ČR - SR - Maďarsko
odeslat odeslat    tisk tisk

Po padesáti měsících od začátku výstavby v dubnu 2003 byl v sobotu 23. června oficiálně zprovozněn bratislavský tunel Sitina. Stavebně i technologicky atraktivní konstrukce je součástí úseku D2 Lamačská cesta – Staré Grunty, který nyní vytvořil souvislé dálniční spojení České republiky přes Bratislavu do Maďarska. Předpokládá se, že tunelem Sitina, který vybudovalo sdružení firem Taisei – Skanska, denně projede 20 tisíc vozidel, čímž se do značné míry odlehčí dopravě na frekventované křižovatce Patrónka.
„Zprůjezdnění tunelu Sitina přinese velkou úlevu jak místním obyvatelům a projíždějícím motoristům, tak i životnímu prostředí, které doplácelo zejména na hromadění výfukových plynů v ovzduší z aut čekajících v častých kolonách,“ říká generální ředitel společnosti Skanska DS Josef Hájek.
Tunel Sitina tvoří dva samostatné dvojpruhové tunely v délce 1440 a 1415 m, jeden pro každý jízdní směr. V obou tunelech je jeden nouzový záliv, na pěti místech jsou tunely propojené únikovými chodbami. Šířka vozovky mezi obrubníky činí 7,5 m, po obou stranách vedou chodníky o šířce 1 m.

Tunel Sitina
¤ Tunel Sitina





Licence Creative Commons

www.casopisstavebnictvi.cz podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora | Neužívejte dílo komerčně | Nezasahujte do díla 3.0 Unported
.

RSS
Líbí se nám: Vše o stavbách a architektůře najdete na 4stav.cz. Použité stroje jako brusky, lisy a jiné naleznete na AKKstroje.cz. Studijní materiály nejen o stavebnictví, ale i strojírenství a zeměpis najdete na Škola, studium, wiki. Pomozte klikem, udělejte dobrou věc a přečtěte si v magazínu nejen o životním stylu.
© 2007