Zajímá vás modernizace trati Rokycany - Plzeň?
Aktuální stav rekonstrukce železniční trati mezi Rokycany a Plzní a další důležité údaje o projektu se mohou dozvědět zájemci v novém Informačním středisku stavby, které bylo dnes otevřeno v Industriálním parku Plzeň Ejpovice mezi obcemi Kyšice a Dýšina. Za účasti představitelů investora - SŽDC, zástupců místní samosprávy a dalších hostů ho otevřel zhotovitel - Sdružení společností Metrostav a Subterra - MTÚ Rokycany - Plzeň.
Rekonstrukce tohoto úseku, jenž je součásti 3. tranzitního železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě, představuje jeden z nejvýznamnějších současných projektů na českých kolejích. ?Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,? zdůraznil Ing. Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy.
Ing. Milan Veselský, obchodní ředitel Metrostavu, zástupce vedoucího účastníka sdružení, uvedl, že tunel se dvěma čtyřkilometrovými jednokolejnými tubusy bude razit plnoprofilový razicí štít TBM S-799 o průměru řezné hlavy téměř 10 metrů. V těchto dnech probíhá jeho kompletace a po smontování bude měřit 115 m a vážit 1800 tun. ?Tuto moderní metodu jsme zvolili vzhledem k její bezpečnosti a rychlosti. Již na stavbě úseku metra V.A v Praze jsme si ověřili přednosti tohoto způsobu ražby, jimiž jsou rovněž ekonomická efektivita a ohleduplnost ke krajině a objektům na povrchu,? připomněl Ing. Veselský.
Stavba je spolufinancována z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu doprava ve výši 76,44 % ze způsobilých nákladů stavby, což činí v maximální míře 3 419 440 199 Kč. Národní spolufinancování je zajištěno z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Informační středisko, které se nachází v těsné blízkosti stavby poblíž dálnice D5 Praha - Plzeň - Rozvadov nedaleko Ejpovic, přibližně 10 minut jízdy od krajského města, bude otevřeno každou lichou středu od 15 do 17 hodin. Pro organizované skupiny a zájemce ze škol bude možné dohodnout individuální termíny návštěv.
Ing. Milan Veselský, obchodní ředitel Metrostavu, zástupce vedoucího účastníka sdružení, uvedl, že tunel se dvěma čtyřkilometrovými jednokolejnými tubusy bude razit plnoprofilový razicí štít TBM S-799 o průměru řezné hlavy téměř 10 metrů. V těchto dnech probíhá jeho kompletace a po smontování bude měřit 115 m a vážit 1800 tun. ?Tuto moderní metodu jsme zvolili vzhledem k její bezpečnosti a rychlosti. Již na stavbě úseku metra V.A v Praze jsme si ověřili přednosti tohoto způsobu ražby, jimiž jsou rovněž ekonomická efektivita a ohleduplnost ke krajině a objektům na povrchu,? připomněl Ing. Veselský.
Stavba je spolufinancována z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu doprava ve výši 76,44 % ze způsobilých nákladů stavby, což činí v maximální míře 3 419 440 199 Kč. Národní spolufinancování je zajištěno z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Informační středisko, které se nachází v těsné blízkosti stavby poblíž dálnice D5 Praha - Plzeň - Rozvadov nedaleko Ejpovic, přibližně 10 minut jízdy od krajského města, bude otevřeno každou lichou středu od 15 do 17 hodin. Pro organizované skupiny a zájemce ze škol bude možné dohodnout individuální termíny návštěv.