Modernizace traťového úseku Lanžhot–Kúty
Optimalizace traťového úseku v délce přibližně 1,5 km od nadjezdu dálnice D2 u Lanžhota po státní hranici se Slovenskem je hlavní náplní stavby Dokončení I. železničního koridoru v traťovém úseku Lanžhot (ČR) – Kúty (SR).
Stavební práce potrvají do konce příštího roku. Projekt, jenž bude spolufinancován EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy, navazuje na již realizovanou stavbu Optimalizace traťového úseku Břeclav – st. hranice ČR/SR. Stavební práce se zaměří na obnovu železničního svršku, spodku a mostů, úpravy zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a ukolejnění včetně inženýrských sítí. Důvodem modernizace traťového úseku mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty je zajištění interoperability a zvýšení traťové rychlosti. V současnosti na něm mohou vlaky jezdit maximálně 120 km/h, po dokončení to bude až 160 km/h. Dodavateli stavby jsou společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha.
Zdroj: Správa železnic, o.s.
Ilustrační foto: Wizzard, 2009, Wikimedia Commons, volné dílo